Özel, “ZİRAAT BANKASI, HACZEDİLEMEZ HESAPLARIMIZA YANDAŞ ŞİRKETİN TALEBİYLE HACİZ KOYDU”
CHP lideri Özgür Özel “İBB’nin, yurt dışından, böyle adı belli özel bir proje için getirdiği para, belli bir hesapta duruyor. Ve o, haczedilemez hesap. Çünkü almışız, o parayı bunun için kullanmışız. Yıl sonunda ödemesi var. O hesaba ödeme yapacağız ki Türkiye’den bir daha biz ya da bir başkası ‘Kredi istedin de dünyaya siz borcunuzu ödemiyorsunuz’ demesin diye. O yüzden o hesaplar, kanuna göre haczedilemez hesaplar. Ama o hesabımızdaki paramıza, Ziraat Bankası tarafından, haczedilemez hesabımıza bir yandaş şirket tarafından haciz kondu ve o parayı aldılar” ifadelerini kullandı.
İBB, Çekmeköy–Sancaktepe-Sultanbeyli metro hattının yapımına Mayıs 2017’de başladı. Proje, yapımına başlandıktan sadece 7 ay sonra, 29 Aralık 2017’de durduruldu. İnşaata, Mart 2018’de tekrar başlandı. Ancak, önceki İBB yönetimi tarafından hak ediş ödemelerinin yapılamaması nedeniyle, şantiye alanı, o güne dek yüzde 4’lük bir ilerleme sağlanmışken, Ekim 2018’de sessizliğe gömüldü.
Ekrem İmamoğlu Başkanlığındaki yeni İBB yönetimi, Ekim 2019’da yapılan anlaşma ile Deutsche Bank’tan 110.000.000 Euro’luk kredi sağlayarak, hattın yeniden imalatına başladı. Anadolu yakasındaki 3 ilçeden geçecek, 8 istasyonlu, 10,9 kilometrelik Çekmeköy–Sancaktepe-Sultanbeyli metro hattının, Çekmeköy- Samandıra Merkez arasındaki 6,5 km ve 4 istasyondan oluşan ilk etabı, CHP Genel Başkanı Özgür Özel ile İBB Başkanı cumhurbaşkanı adayı İmamoğlu tarafından 16 Mart 2024’te açıldı.
“10 METRONUN 10’UNA BİRDEN BAŞLADIK”
O günden bugüne de hiç durmadan devam ediyoruz. 10 metronun 10’una birden başladık. Altısını bitirdik. Dört tanesini de bitirmek üzereyiz. Yol alıyoruz. Bundan sonrakiler için de Sayın Erdoğan’dan gerekli izinleri verip, yatırım programlarına bunları alıp, bir an önce önümüzü açmasını istiyoruz. Çünkü, Metro AŞ’nin önünü açmak, İstanbul trafiğinin önünü açmaktır. İstanbulluların evlerine erken ulaşmalarının önünü açmaktır. Bu işin particiliği olmaz. ‘Bu cumhurbaşkanı imzalamazsa, bir sonraki imzalar’ diye düşünmeyelim. Çünkü seçime kadar kaybedilen süreyi, sonuçta İstanbul kaybediyor. Yoksa elbette bir sonraki Cumhurbaşkanı Ekrem İmamoğlu, hangi siyasi partinin olursa olsun, taleplerini bu milletin lehine projeler olduğu zaman, her zaman imzalayacak.
“ZİRAAT BANKASI, HACZEDİLEMEZ HESAPLARIMIZA YANDAŞ ŞİRKETİN TALEBİYLE HACİZ KOYDU”
İBB’nin, yurt dışından, böyle adı belli özel bir proje için getirdiği para, belli bir hesapta duruyor. Ve o, haczedilemez hesap. Çünkü almışız, o parayı bunun için kullanmışız. Yıl sonunda ödemesi var. O hesaba ödeme yapacağız ki Türkiye’den bir daha biz ya da bir başkası ‘Kredi istedin de dünyaya siz borcunuzu ödemiyorsunuz’ demesin diye. O yüzden o hesaplar, kanuna göre haczedilemez hesaplar. Ama o hesabımızdaki paramıza, Ziraat Bankası tarafından, haczedilemez hesabımıza bir yandaş şirket tarafından haciz kondu ve o parayı aldılar. Aslında aldıkları para, yandaş şirketin haczettiği para, İstanbul’a kötülük diye yaptığı para, Türkiye’nin yurt dışındaki itibarını zedeleyen bir haciz işlemi. Bunu da hatırlatmak isteriz.”
İBB BAŞKANVEKİLİ ASLAN: 10 METRO İSTASYONUN ALTINCISINI BİTİRMEK ÜZEREYİZ
Hatla ve metro yatırımlarıyla ilgili detaylı bilgileri Özel ile paylaşan İBB Başkanvekili Aslan ise “Biz, 2019’da iktidara geldiğimizde, tüm bu ağın toplamı, yüzde 2 ile 4 arası bir başlangıç durumundaydı. Ama bugün geldiğimiz noktada, 10 metro istasyonun altıncısını bitirmek üzereyiz. Dördünde de sürekli çalışmalarımız devam ediyor müteahhit firmaların katkılarıyla. Eğer İncirli-Sefaköy,-Beylikdüzü hattını da Sayın Cumhurbaşkanımız imzalarsa, onun da kredisi hazır. Ama yatırım programında olmadığı için faydalanamıyoruz,” ifadelerini kullandı.
PELİN ALPKÖKİN, MESAİ ARKADAŞI CEYHUN AVŞAR’I UNUTMADI
İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin de test sürüşü sırasında söz alarak, “Bizim Daire Başkanımız Ceyhun Avşar, bu hatta kontrol mühendisi olarak çalışırken, daire başkanlığımıza kadar yükseldi. Ve kendisi de şu an ne yazık ki Silivri’de olan arkadaşlarımızdan. Bu hatta emeği çoktur. Ona da bir kere daha sizin önünüzde teşekkür ediyoruz. İnşallah açılışta Ceyhun’u da aramızda görmeyi çok istiyoruz,” sözleriyle mesai arkadaşını andı.
Heyet, başarıyla tamamlanan test sürüşü sırasında, Sultanbeyli’ye kadar gidip, Samandıra İstasyonu’na geri döndü.
SAATTE TEK YÖNDE 64.800 YOLCU TAŞINACAK
4,4 kilometre uzunluğundaki bu 4 istasyonluk kesimin fiziksel ilerlemesi yüzde 90′ı geçmiş durumda. Bu etap hizmete girdiğinde Sultanbeyli-Üsküdar arasındaki yolculuk süresi 50 dakikaya inecek. Hatta, tam kapasite ile saatte tek yönde 64.800 yolcu taşınması hedefleniyor. Mevcut Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Samandıra hattının devamı niteliğindeki projenin tamamlanmasıyla birlikte, Üsküdar ve Sultanbeyli ilçeleri arasında kesintisiz ve hızlı ulaşım sağlanacak. Hattaki yeni istasyonlar, bölge halkının ihtiyaçları doğrultusunda sosyal donatılarla zenginleştiriliyor. Sancaktepe Şehir Hastanesi İstasyonu üzerinde Çocuk Oyun Dünyası, Veysel Karani İstasyonu’nda ise Sosyal Donatı Alanı oluşturulması planlanıyor. Hat ile Dudullu İstasyonu’nda M8 Dudullu-Bostancı hattı; Çarşı’da M12 Ümraniye-Ataşehir-Göztepe hattı; Altunizade’de Metrobüs ve Üsküdar’da ise Marmaray ve Şehir Hatları ile entegrasyon sağlanacak.
-
Özgür Özel’den Emeklilere ve işçilere çağrı
-
Erhan Adem, 1 milyon ton ithalat, binlerce çiftçinin iflası demektir
-
Kocaeli’ndeki yangında yaşamını yitirenlerin kimlikleri belli oldu
-
Florida’da Türk vatandaşı Ali Bayhan, polis müdahalesi sırasında vurularak hayatını kaybetti
-
Aydın’da market önünde işletmeciye bıçaklı saldırı…
-
Pay Fix, İninal ve Aypara’nın faaliyet izinleri iptal edildi
