Parçalı az bulutlu

Mersin’de 13 kişinin öldüğü kazada soruşturma tamamlandı

Yurt - 30 Eylül 2024 10:50 A A

Mersin’de 26 Mayıs’ta 13 kişinin hayatını kaybettiği zincirleme trafik kazasına ilişkin Tarsus Cumhuriyet Başsavcılığınca başlatılan soruşturma tamamlandı. Kazada, “tek ve asli kusurlu” olduğu belirtilen şoför Ali Güler hakkında 22 yıl 6 aya kadar hapis cezası istendi. İddianamede, kaza anı ve öncesine ait ihmaller de sıralandı.

Mersin’de 13 kişinin hayatını kaybettiği, 34 kişinin yaralandığı zincirleme trafik kazasına ilişkin tutuklu otobüs şoförü hakkında “bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olma” suçundan 22 yıl 6 aya kadar hapis cezası istemiyle dava açıldı.

Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG) Otoyolu’nun Yenice Mahallesi mevkisinde 26 Mayıs’ta meydana gelen kazaya ilişkin Tarsus Cumhuriyet Başsavcılığınca başlatılan soruşturma tamamlandı.

Otobüs şoförü tutuklu sanık Ali Güler hakkında “bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına sebebiyet vermek” suçundan 22 yıl 6 aya kadar hapis cezası istemiyle hazırlanan iddianame, Tarsus 3. Ağır Ceza Mahkemesince kabul edildi.

“YOL VE HAVANIN GEREKTİRDİĞİ HIZ ŞARTLARA UYULMADI”

İddianamede, olay yeri inceleme, kaza tespit ve görüntü inceleme tutanakları, adli tıp raporları, müşteki beyanları, şüpheli ifadesi ve takograf (hızölçer) raporu yer aldı.

Bilirkişi heyetinin hazırladığı rapora da yer verilen iddianamede, olay yerinde yapılan inceleme, hava koşulları, trafik seyri ve kazanın meydana gelme durumu dikkate alınarak “yolun ve havanın gerektirdiği hız şartlarına uymadığı” gerekçesiyle kazada “tek ve asli kusurlu” tarafın otobüs şoförü Ali Güler olduğu belirtildi.

ARAÇTA MEKANİK VE İŞLEVSEL ARIZA TESPİT EDİLMEDİ

İddianamede, otobüste teknik ve işlevsel anlamda eksiklik olup olmadığıyla ilgili inceleme başlatılması için görevlendirilen bilirkişi heyetinin raporuna göre de araçta lastik dahil mekanik ve elektrik kaynaklı arıza tespit edilemediği bildirildi.

KAZA ANINDA 108 KİLOMETRE HIZ YAPMIŞ

Otobüs şoförünün koşullara uygun hareket etmediği anlatılan iddianamede, şu tespitlere yer verildi:

“Bilirkişi heyeti tarafından dosyaya ibraz edilen kazanın sebebine ilişkin kati rapora göre, otobüs şoförü Ali Güler’in 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanununun 52/1-B maddesinde düzenlenen ‘Sürücüler, hızlarını kullandıkları aracın yük ve teknik özelliğine, görüş, yol, hava ve trafik durumunun gerektirdiği şartlara uydurmak zorundadırlar’ kuralını ihlal etmiş olması nedeniyle kazanın gerçekleştiği bildirilmiştir. El konulan takograf verisine göre, kaza anında otobüs hızının saatte 108 kilometre olarak belirlenmiştir.”

İddianamede, kazanın meydana geliş durumuyla ilgili tüm koşulların titizlikle incelendiği belirtilerek, şunlar kaydedildi:

“Şüphelinin havanın yağışlı olması, 108 kilometre hızla seyreden otobüsün kayıp kontrolden çıkabileceğini öngörmesine rağmen tedbirsizlik, dikkatsizlik, meslek ve sanatta acemilik, emir ve kurallara riayetsizlik göstererek, öngördüğü bu neticenin gerçekleşmeyeceğini düşünüp aracın hızını hava ve yol koşullarına düşürmediği belirlenmiştir. Dosya kapsamında şüpheli Ali Güler’in ‘bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına sebebiyet vermek’ suretiyle üzerine atılı suçu işlediğine dair kamu davası açılması için yeterli şüphe oluştuğu anlaşılmıştır.”

 

Yurt - 10:50 A A
BENZER HABERLER
Hazır Site by Uzman Tescil webmaster