İstanbul Büyükşehir, metro hattını deprem riskine karşı güçlendiriyor

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 1989 yılında hizmet vermeye başlayan ve 18 istasyonu bulunan M1 metro hattını deprem riskine karşı güçlendiriyor. Kredi onayı alamayan İBB, bunu öz kaynakları ile yapıyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, kentin en eski ve en yoğun metro hattı olan M1 Yenikapı–Atatürk Havalimanı hattında viyadükleri depreme karşı güçlendiriyor.
35 yıllık hizmet süresini tamamlayan hattın Davutpaşa, Merter ve Dünya Ticaret Merkezi viyadüklerinde çalışmalar devam ediyor.
1989 yılında faaliyete geçen ve 2014’e kadar etaplar halinde açılan, 18 istasyona sahip 21 km uzunluğunda hattı günde 400 binin üzerinde yolcu kullanıyor.
İBB Genel Sekreter Yardımcısı Doç. Dr. Pelin Alpkökin ve Raylı Sistemler Daire Başkan Vekili Erman Eryılmaz güçlendirme çalışmalarını yerinde inceledi.
Çalışmaların Merter ve Dünya Ticaret Merkezi bölgelerinde yüzde 85 seviyesine ulaştığını, Davutpaşa’da ise sürecin başladığını söyleyen Alpkökin, güçlendirme sürecinin yalnızca deprem güvenliğiyle sınırlı olmadığını, hattın modernize edileceğini ifade etti.
Alpkökin “Sadece deprem olarak bakmıyoruz, Yenikapı’dan Halkalı’ya gidecek modern metro sistemi seviyesine çıkartmayı düşünüyoruz. Çünkü Kirazlı’dan Halkalı’ya kadar da bu hattımız ilerleyecek. Dolayısıyla yeni metro araçlarımızı aldığımızda, bu hattımızın sinyalizasyon sistemlerini güncellediğimizde, yeni teknoloji seviyesine getirdiğimizde ve uzatmasını da tamamladığımızda aslında İstanbul sanki yeni bir metro hattı kazanmış gibi olacak” dedi.
Alpkökin, M1 hattı güçlendirme çalışmalarının tamamen İBB’nin öz kaynaklarıyla gerçekleştirildiğini kaydederek şunları ekledi:
– Aslında bu gibi işler çok önemli oldukları için uluslararası kredilerle yapılır. Yalnız biz bu projemiz için birçok defa uluslararası kredi için başvurduk. Fakat gerekli izin ve onayları alamadık. Ancak deprem kredi onayı beklemez. Dolayısıyla da İstanbul Büyükşehir Belediyesi öz kaynaklarıyla şu an bu projenin tüm maliyetini karşılıyor.