Avrupa’ya Rus gazının Ukrayna üzerinden sevkiyatı durdu
Rus enerji şirketi Gazprom, Ukrayna üzerinden Avrupa’ya doğalgaz sevkıyatının durdurulduğunu bildirdi.
Rus enerji şirketi Gazprom’dan yapılan açıklamada, Rus gazının Ukrayna üzerinden Avrupa’ya sevkiyatına ilişkin anlaşmanın bugün (TSİ) 08.00 itibarıyla sona erdiği belirtildi.
Ukrayna’nın söz konusu anlaşmayı uzatmayı reddettiğine işaret edilen açıklamada, “Gazprom, Ukrayna üzerinden doğalgaz tedarik etme fırsatından mahrum bırakılmıştır. Ukrayna üzerinden Rus doğalgazı sevkıyatı gerçekleştirilmiyor” ifadelerine yer verildi.
Ukrayna yönetiminin 2023 sonu için yayımladığı verilere göre, boru hatları ile ülke üzerinden Avrupa’ya taşınan Rus gazı miktarı 2023’te, 2022’ye kıyasla yaklaşık yüzde 28 azalarak 15 milyar metreküpe gerilemişti.
Ukrayna’nın söz konusu sözleşme sayesinde yılda yaklaşık 1 milyar dolar, Gazprom’un ise yılda 3 milyar dolardan fazla gelir elde ettiği tahmin ediliyor.
Rus gazını Avrupa’ya taşıyan ana boru hatları Kuzey Akım 1, Kuzey Akım 2 ve Yamal-Avrupa da atıl duruma düşerken Ukrayna’dan sevkıyatın durması halinde tek güzergah olarak Türkiye ön plana çıkıyor.
-
Zehirlenerek hayatını kaybeden, Böcek ailesi davasında karar çıktı
-
Cevdet Yılmaz’dan memur ve emekli zammı açıklaması…
-
İstanbul’da sınav esnasında yapay zekayla kopya çeken kişi tutuklandı
-
AKOM’dan sıcaklık uyarısı
-
İdyros Antik Kenti yakınındaki orman arazisine 5 yıldızlı otel projesi
-
A Milliler Dünya kupasına galibiyetle veda etti…
