İMAMOĞLU, ÜMRANİYE-ATAŞEHİR-GÖZTEPE METRO HATTINA DÖŞENECEK İLK RAYLARI KAYNATTI..
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, 3 ilçeden geçecek, 13 kilometrelik Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı’na döşenecek ilk rayları kaynattı. İhalesi 2017’de yapılan ve 2018’de durdurulan hattı, yüzde 3-4 ilerleme seviyelerinde teslim aldıklarını hatırlatan İmamoğlu, “Biz, gelir gelmez ilk olarak finans kaynağını bulduk. Ekim 2019’da buraya start verdik. Burası, Finans Merkezi için düşünülmüş önemli bir hat. ‘Finans Merkezi’yle ilgili nasıl yapalım’ çabası böyle gümbür gümbür giderken, ne yazık ki bu metro hattı 2,5 seneyi aşkın süre ihmal edilmiş. Hiçbir şey yapılmamış. Biz, bu hattı sıfırdan ele aldık. Ve sıfırdan, 3,5 senedir gümbür gümbür çalışıyoruz” dedi.
Yapımı, eski yönetim tarafından 2017’de durdurulan, yeniden inşası 20 Eylül 2019’da İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu yönetimi tarafından başlatılan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı’nda yeni bir aşamaya gelindi. 3 ilçeden geçecek, 11 istasyonlu, 13 kilometrelik Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı’na ray döşeme çalışmaları Ekrem İmamoğlu’nun yaptığı ilk kaynak ile başladı.
Kaynak için hattın Site Mahallesi’nde, yerin 50 metre altındaki istasyon şantiyesine 250 basamaklı merdivenle inen İmamoğlu’na, Kadıköy Belediye Başkanı Şerdil Dara Odabaşı da eşlik etti. İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin ve Raylı Sistemler Daire Başkanı Ceyhun Avşar’dan hattaki son durumla ilgili bilgi aldı.
“BİZ, BU HATTI SIFIRDAN ELE ALDIK, 3,5 SENEDİR GÜMBÜR GÜMBÜR ÇALIŞIYORUZ”
EK KREDİ ONAYI İBB MECLİSİ’Nİ BEKLİYOR
Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı, Anadolu Yakası’nın doğu-batı yönündeki toplu taşıma koridorlarını, kuzey ve güneye bağlayan hızlı toplu taşıma koridorlarından birisi olarak hizmet verecek. 2017 yılında ihale edilen projedeki çalışmalar, 2018 sonunda durduruldu. İmamoğlu başkanlığındaki yeni İBB yönetimi, EBRD (Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası) ile yaptığı finansman temini görüşmelerini olumlu sonuçlandırdı. Böylece projedeki çalışmalar, 20 Ekim 2019 tarihi itibariyle yeniden başlatıldı. Hattın fiziki ilerlemesi yüzde 61 seviyesindeyken, 2025 yılının ortasında hattın tamamının yolculu işletmeye alınması hedefleniyor. Projeye bugüne kadar toplam 400 milyon euro kredi temin edildi. Projenin geri kalan bölümünün finansmanı için, birim maliyetlerdeki artışlardan dolayı, gerekli ek kredinin sağlanması için 2023 Şubat ayında İBB Meclisi’ne başvuruldu. Şimdi, Meclis’ten onay çıkması bekleniyor.
GÜNDE 400 BİN YOLCU TAŞINACAK
Günde yaklaşık 400 bin yolcunun seyahat edeceği hat; açıldığında, Göztepe İstasyonu’ndan Halkalı-Gebze Yüzeysel Metro Hattı’na; Yeni Sahra İstasyonu’ndan Kadıköy-Kartal-Tavşantepe Metro Hattı’na; Çarşı İstasyonu’ndan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy/Sancaktepe Metro Hattı’na entegrasyon sağlanacak. Kadıköy, Ataşehir ve Ümraniye ilçeleri arasında 11 istasyona sahip hattın uzunluğu 13 kilometre olacak. Yolculuk süresi 21 dakika olurken, tek yöne yolcu kapasitesi 44 bin olarak ön görülüyor. Hattın başlangıç ve bitiş istasyonları, Göztepe 60. Yıl Parkı ve Ümraniye Kazım Karabekir Mahallesi olacak.
-
Narin Güran cinayet davası; Savcı mütalaasını açıkladı!
-
Rusya’dan Astana Formatı çağrısı…
-
TCMB: Politika faizi aylar sonra düşürüldü!
-
Emre Kongar: CHP’nin asgari ücret tepkisi ve Özgür Özel’in hazır cevaplığı!
-
Ankara’da otobüs TIR’la çarpıştı…
-
Ece Üner’den Oytun Erbaş’a ‘Cerrahım’ çıkışı!